התפתחות הטראומה

אחד המאפיינים של אירוע טראומטי הוא העובדה שהוא משאיר רישום פנימי שמשפיע על האופן בו אתה חווה את המציאות בהמשך הדרך. בשונה מעשרות אירועים יומיומיים שחולפים על פניך מבלי להשאיר חותם- האירוע הטראומטי לא מאפשר לך להתעלם ממנו למרות הרצון לעשות זאת.
הטראומה משאירה חותם
בניגוד למה שניתן לחשוב, ההתפתחות של הטראומה והאופן בו היא משאירה חותם הוא מצב מתפתח. כך בהחלט ייתן מצב בו מנגנוני ההגנה הנפשיים נרתמים בכל כוחם להתמודד התמודדות ראשונית עם תאונה קשה, פגיעה מינית או פציעה בקרב ובתקופה המידית לאחר הפגיעה נדמה שהנפש מצליחה להתמודד.

אולם, לאחר מספר ימים, שבועות או אפילו חודשים אתה יכול לפתע לחוש את האפקט של הטראומה עליך ומבלי שתצליח להבין בדיוק מה קורה אתה מוצא את עצמך מתקשה לישון, מתקשה לתפקד וחווה פרצי בכי לא מוסברים ופלאשים של האירוע שמגיעים אליך בחלקים שונים של היום מבלי שתרצה בכך.
טראומה מצטברת
פעמים רבות אירועים נוספים בעלי אופן טראומטי מתחילים להצטבר בחייך ומכיוון שהם אינם מעובדים מבחינה נפשית ונשארים למעשה ללא טיפול, מתחיל להיווצר מעגל טראומה שקשה לעשות בו סדר ולהבין איך ניתן למצוא מוצא ממנו.
חוסר שקט, מצוקה פנימית שמזדחלת ותופסת לה מקום, חרדה קיומית שיכולה להתבטא גם בהתקפי חרדה, דכאון מתמשך ותחושה של רצון להשתבלל ולהסתגר הם כולם תסמינים שיכולים להיות קשורים לטראומה.
ניתן לטפל בטראומה
הגעה לטיפול בטראומה מאפשרת לשחרר את הלחץ שהצטבר ולהתחיל לנוע לעבר קבלה של הדברים ואיזון פנימי שמשפר מאד את איכות החיים.

פורסם בקטגוריה בלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *