שינוי מומנטום מנטלי בטניס תוך כדי משחק

טניסאים צעירים שאני מאמן מתמודדים עם השאלה אם לשחק התקפי או הגנתי. באימון המנטלי אני עובד איתם על היכולת להיות קשובים ומרוכזים באופן בו המשחק מתנהל ולבחור את הטקטיקה הנכונה להם לאותו גיים.
משחק הטניס הוא דינמי ובתוכו קיימים שינויי מומנטום. המומנטום עובר בין השחקנים ברגעים שונים של המשחק. היכולת לזהות את שינויי המומנטום היא קריטית ומשפיעה על בחירה בטקטיקה המתאימה.

מעבר מהגנה להתקפה

לדוגמא שחקן שמרגיש לא בטוח בתחילת משחק יכול להיכנס למשחק בזהירות דרך משחק הגנתי יותר מהקו האחורי ופחות לקיחת סכונים. לאחר שהצליח להיכנס למשחק יהיה נכון עבורו להעז יותר, ללכת לרשת או לקחת סיכון. לפעמים לשהות יותר מדי בטקטיקה הגנתית כשהיריב אוסף אנרגיות ומייצב בעצמו את משחקו זו טעות ולכן נכון ללחוץ על הגז ברגע הנכון.

הובלת המומנטום המנטלי

באימון המנטלי הפרטני לשחקני טניס אני מלמד את השחקנים להאמין בעצמם ולפתח קשב למשחק בכלל ולמצבם בכל רגע נתון ואז הבחירה בהובלת או שינוי המומנטום בידיהם מה שמקנה להם יתרון על יריב שלא יודע להיות קשוב לעצמו ולמשחק. בדרך כלל יריב כזה יעשה טעויות לא מחויבות וייכנע ללחץ מוקדם יותר.

למשל, במאבקים בין דג'וקוביץ' לפדרר אפשר לראות איך מי שמצליח לזהות נכון מתי לסגת לקו האחורי ומתי לתקוף לרשת ולנסות להעז יכול לשנות לטובתו את המשחק תוך משחקון או שניים. חשוב מאד ללמוד לזהות נכון את הרגע המתאים לשינוי המומנטום וכל הזמן לבדוק את מצבך מול היריב.

לקביעת מפגש היכרות ובניית תכנית אמונים מנטלית אישית התקשרו 0525385880. אשמח לסייע. זיו

פורסם בקטגוריה אימון מנטלי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *