הכנה מנטלית לתחרות או משחק חשוב

הכנה מנטלית לתחרות או משחק חשוב כוללת מספר רכיבים שיש לבצע כדי להגיע במוכנות שיא. ישנה הכנה מנטלית קצרת מועד- דברים שניתן לבצע ממש לפני התחרות או המשחק והכנה מנטלית מתמשכת שדורשת עבודה רציפה לאורך זמן. בסקירה הבאה אמחיש את שתי הדרכים.

הכנה מנטלית קצרת מועד

הדבר הראשון והחשוב ביותר להבנה הוא שלפני תחרות או משחק חשוב טבעי שתרגיש לחץ. גם הספורטאים הגדולים בעולם חווים מתח וחשש לפני עלייה לתחרות. המפתח הוא לדעת לקבל את העובדה הזו ולהבין שאינך עשוי מקרח ושאתה אנושי. ברגע שתלמד לקבל את הלחץ והמתח תוכל להתפנות לשאלה כיצד מפחיתים את המתח, הלחץ ההתרגשות ולעיתים גם החרדה שעולים בך לפני ההתמודדות.

תרגילי נשימות בסיסיים

אחד הדברים הפשוטים ביותר לביצוע הינו להתמקד בנשימה. הנשימה היא הפעולה הבסיסית ביותר שאנו עושים וכאשר אנחנו מצליחים להתמקד בנשימה החשיבה נרגעת וכושר הריכוז שלנו מתגבר.

ההתרכזות בנשימה קשורה גם לגוף וגם לנפש וממחישה את הקשר בין הפן המנטלי והפיזי בספורט. בפן הגופני ככל שהנשימה עמוקה וממוקדת כך נכנס יותר חמצן למוח ולריאות אבל לא פחות חשוב- ההתרכזות בנשימה עובדת גם במישור המנטלי. כאשר אנחנו ממוקדים בנשימה קשה למחשבות להתרוצץ ואנחנו מורידים את מפלס הלחץ. מי שמקבל ממני ליווי מנטלי אישי או קבוצתי לומד טכניקות בסיסיות של נשימה שמאפשרות לו לבצע את ההתמקדות הדרושה.

מדיטציה

בזמן מדיטציה המוח מגיע לשקט פנימי ורמת הריכוז שלנו גוברת. מחקרים שהתבצעו על נזירים טיבטיים שעשו מדיטציה הראו שבזמן מדיטציה התפקוד של המוח עולה והסחות הדעת קטנות. כמו כן הגוף מגלה עמידות גבוהה יותר לקור, חום וסבל.

במידה ותדע להיכנס למדיטציה לפני התחרות תלמד את המוח שלך להגיע לריכוז על שיאפשר ניצול והפעלה נכונים של השרירים וגם ישפר מאד את קבלת ההחלטות שלך בזמן התחרות. הליווי המנטלי שאני מציע כולל לימוד טכניקות של מדיטציה וגם התאמת מדיטציות אישיות שתוכל להקשיב להן לפני התחרות בכדי להיכנס למצב ריכוז מיוחד שישפר מאד את רמת הביצוע בתחרות או במשחק שלפניך.

דמיון מודרך והדמיה ויזואלית

המוח שלנו הוא כלי רב עוצמה ובמידה רבה אנו יוצרים את המציאות שלנו על ידי החשיבה וההתכוונות. תהליך של דימיון מודרך בו הספורטאי עובר בהנחיית המאמן המנטלי הדמיה של התחרות או המשחק הקרוב מאפשר התכוננות מראש לאתגרים הספציפיים שמחכים בזירת התחרות או במגרש. על ידי הנחייה מקצועית של הדמיה ויזואלית תוכל להתכונן ולדמיין ממש את עצמך בתוך התחרות. ההדמיה כוללת עיסוק בחוזקות שלך ובמקומות בהם יש לך יתרון אותו תרצה לשמר בזמן אמת אל מול המתחרים. ההדמיה גם עוסקת בנקודות התורפה ובמקומות שיש לשפר באופן בו אתה מתפקד בזמן תחרות.  כאשר ניתנת למוח הזדמנות לתרגל את הדברים לפני שהם קורים  הדבר מאפשר הכנה מנטלית לתחרות או משחק חשוב מראש. כאשר מתקיימת הכנה כזו תגיע ממוקד ורגוע למשחק או התחרות עצמם ובעקר המוח שלך ידע מהם האתגרים המצפים וכיצד להתמודד עימם.

ספורטאי על כמו מייקל ג'ורדן למשל יודעים התעלות ברגעי השיא. הצופה מהצד יכול לחשוב כי הדבר בא להם באופן טבעי אולם הם עובדים עם מאמן מנטלי צמוד ועושים הכנה מדוקדקת לא רק של הגוף אלא גם של הנפש לקראת התחרות.

הכנה מנטלית ארוכת טווח

ממש כמו בניית כושר גופני שדורשת השקעה ארוכת טווח, כך גם בתחום של הליווי המנטלי ככל שתתרגל יותר תגיע מוכן יותר. ההשקעה ארוכת הטווח כווללת עבודה עם מאמן מנטלי צמוד לאורך זמן. במפגשים האישיים נעבוד על זיהוי נקודות התורפה האישיות שלך ועל זיהוי הכוחות והעוצמות המייחדות אותך מול המתחרים בשכבת הגיל או הרמה שלך.

זיהוי הכוחות והעוצמות

מעבר למיומנויות הבסיסיות שלך בספורט בו אתה עוסק מה שמקנה לך את היתרון בזמן תחרות הוא היכולת המנטלית לשלוט בעצמך, להישאר רגוע וממוקד ולהיות בטוח ביכולות הגופניות שלך. באימון המנטלי האישי נעבוד על גילוי וחיזוק העוצמות הפנימיות שלך ופיתוח הביטחון העצמי וההגעה לשיא בזמן הנכון. ככל שתהיה מחובר למה שמייחד אותך כספורטאי וכאדם כך תוכל לנצל את היתרונות הטבעיי שלך בזמן התחרות או המשחק המכריע.

ביטחון עצמי קשור ליכולת להאמין בעצמך בזמן אמת ועל כך נעבוד באמונים האישיים.

שיפור החולשות ונקודות התורפה

לכל ספורטאי ישנן נקודות עליהן עליו לעבוד הן בפן של היכולת הספורטיבית והן בפן המנטלי. בכדי להשתפר ולעלות רמה עליך להיות מוכן לפגוש את המקומות הפחות חזקים שלך. באימון המנטלי האישי נעבוד יחד על זיהוי נקודות התורפה ושינוי שלהן לעבודה מתוך עוצמה ושקט. למשל, נער שהתכונן לאליפות העולם באגרוף תאילנדי הגיע אלי עם רצון לעבוד על נקודות מסוימות שהפריעו לו. פיתחנו יחד תכנית אמונים אישית שכללה דיבור על הדברים לצד הנחיות ספציפיות ותרגילים על מה לחשוב בזמן אמת כשהוא נתקל בדברים הבזמן תחרות. הוא עשה הכנה מנטלית רצינית תוך כדי קבלת ליווי ותמיכה וזכה באליפות העולם למשקל שלו.

האימון המנטלי האישי מאפשר לך לדבר בחופשיות על מה שבולם אותך ועל חוסר הביטחון והחששות. המידע שעולה נשאר בינינו והעובדה שיש לך עם מי להתייעץ וממי לקבל הנחייה וליווי מאפשרת לך לקחת את עצמך לרמה הבאה בספורט בו אתה עוסק.

ללמוד לתת למוח לנוח

אימון מנטלי מתמשך וקבוע מאפשר לך ללמד את המוח שלך כיצד להרפות מהמחשבות והלחצים שמלווים אותך כשאתה חושב על עצמך בתחרות. הכנה מנטלית לתחרות או משחק חשוב עושה שימוש בתרגילי דמיון מודרך מדיטציה וויזואליזציה לא רק ממש לפני תחרות אלא באופן שוטף משבוע לשבוע. האימון השוטף של המוח והקניית המיומנות להירגע ולהתמקד מאפשרים לך לפתח מיומנות גבוהה בשליטה עצמית ויכולת לנתק את זרם המחשבות המטרידות הקשורות בחוסר ביטחון וחוסר אמונה בעצמך. הדבר יאפשר לך לפעול מתוך אחדות עם הספורט בו אתה עוסק ושלוות נפש בזמן אימונים ובסופו של דבר בתחרות או במשחק המכריע.

ככל שתקדים להשתמש במאמן מנטלי אישי כך תוכל להגיע לרמה גבוהה יותר של ביצוע טהור וחסר פחד בספורט בו אתה עוסק.

לקביעת אימון ניסיון חייג 0525385880

אשמח לראותך זיו


 

פורסם בקטגוריה אימון מנטלי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *