אימון מנטלי לקבוצות ילדים ונוער

אימון מנטלי לקבוצות ילדים ונוער מורכב מהתמודדות עם לחצים ועומס מנטלי ומהקניית כלים להצלחה. לכל אחד מהרכיבים הללו תכונות ייחודיות בהן אדון במאמר זה:

התמודדות עם לחצים ועומס מנטלי

ילדים ונוער בימינו מתמודדים עם מערכת רחבה של לחצים וציפיות. החל מהתמודדות בבית הספר עם מבחנים ומטלות, המשך בלהתמודד עם לחצים חברתיים והטכנולוגיה שמאיימת להציף אותם מכל עבר וכלה על מגרש האימונים בשדה הספורטיבי וההתמודדות עם הלחץ במשחקים.

לחץ לתפקד בצורה מיטבית

עבור ספורטאי צעיר הצורך לעלות ולתפקד בצורה מיטבית מפעיל לחץ מנטלי. ילדים הרבה פעמים מתרגשים מאד לשחק לפני קהל, במיוחד כשבקהל נמצא ההורה שחשוב להם להרשים. כמו כן גם אם ברור לכל כי לא כל אחד הוא מייקל ג'ורדן או מסי ורונאלדו הרי שהעיסוק בכוכבי הספורט וההזדהות עימם יכולה לגרום תסכול כאשר דברים אינם מצליחים כפי שהילד או הנער מקווה.

לצאת מהמשבר

בקבוצות הילדים והנוער עימם אני עובד ניתן מקום חשוב ליכולת להתמודד עם הלחצים הפנימיים המפריעים לספורטאי הצעיר להגיע לתפקוד מיטבי על המגרש. הניסיון מראה כי גם אם לקבוצה יש מאמן מנוסה ובעל ידע וגם אם ההנהלה מעמידה את כל התנאים להצלחה הרי שישנם מצבים בהם הקבוצה נקלעת למשבר והשחקנים לא מצליחים להתרומם מבחינה מנטלית.
בעבודתי אני שם דגש מיוחד על היכולת להרגיע את המתחים ואת הציפיות וליצור אווירה רגועה שתאפשר לבני הנוער והילדים לבוא משוחררים לאמונים ולמשחק וכך להוציא מעצמם את המיטב ולהצליח לצאת מהמשבר.

הקניית כלים להצלחה

הרכיב השני החיוני כשמדברים על אימון מנטלי לקבוצות ילדים ונוער הוא הקניית כלים להצלחה עבור השחקנים הצעירים. באימונים המנטליים אנו בונים תכנית מיוחדת לקבוצה ועובדים על נקודות ספציפיות שניתן ללמוד ולהבין וברגע שהן מיושמות ההצלחה הקבוצתית והאישית מגיעה ביתר קלות.

הכנה למשחק חשוב

למשל, היכולת להתכונן מנטלית למשחק חשוב היא חיונית. כמו גם היכולת להבין את נושא קבלת ההחלטות תחת לחץ וההבנה מתי להיאסף סביב ההוראות הטקטיות של המאמן ומתי לתת מקום ליכולות אישיות ולשחק משחק משוחרר יותר.

יצירת כימיה קבוצתית

את הכימיה הקבוצתית לא ניתן ליצור יש מאין, היא דבר שיש לעבוד עליו ולשכלל אותו. ילדים ובני נוער לעיתים לא מצליחים לעשות את הסוויץ' ממשחק שכונתי למשחק טקטי. כמו כן במעבר בין קבוצת גיל אחת לשנייה ישנם שינויים שמשפיעים על המשחק. למשל, המעבר מקט סל ממצב בו כל אחד מקבל דקות לקבוצת גיל גבוהה יותר בה חלוקת הדקות משתנה או ילד שהיה גדול יחסית וחבריו גדלו אחרי שנה והוא חזק פחות יחסית אליהם- הדברים הללו יוצרים פערים ושינויים שמשפיעים על היכולת האישית והקבוצתית.

להסתגל לשינויים

לפעמים יש קבוצות שעברו שינוי עקב עזיבה של מספר שחקנים באותה שנה או שעברו לשחק בליגה חזקה יותר. זה יוצר מצב שקבוצה שניצחה ביתר קלות לפתע נאבקת ונקלעת לרצף של הפסדים. הדברים הללו משפיעים מאד מנטלית על השחקנים ופוגעים בתפקוד הקבוצתי.

ריכוז פנימי

באימונים המנטליים השחקנים מקבלים כלים להתמודדות עם הסיטואציות הללו ולומדים להתרכז פנימה ולא לתת ללחץ החיצוני להפיל אותם.

כימיה בין הקבוצה ובין המאמן

אחד הדברים החשובים ביותר בתפקודה של קבוצת ספורט הוא הכימיה בין הקבוצה והמאמן. אימון של קבוצת ספורט אינו משימה פשוטה. יש המון רכיבים חברתיים ומנטליים שחורגים מהתחום הספורטיבי הצר. המאמן צריך לדעת לנווט בין שלל גורמים- הורים, הנהלה, שחקנים צעירים שביניהם יש דינמיקות שונות. אימון מנטלי לקבוצות ילדים ונוער צריך לקחת בחשבון את כל הגורמים הללו ולתת את המענה המתאים ביותר לקבוצה.

המפתח להצלחת המאמן

המפתח להצלחת המאמן הוא לדעת לשלב בין ידע מקצועי ובין אינטליגנציה רגשית והיכולת לקרוא מצבים ולהימנע מלהיכנס לתאקלים מיותרים. בעבודתי אני שם דגש על לסייע למאמן להתחבר לשחקנים ולפתור את הדינמיקות שמפריעות לקבוצה לזרום ולתפקד באופן אופטימלי.

המאמן המנטלי כאן לתווך ולסייע

אני שם את עצמי לרשות הקבוצה  ועובד בשיתוף פעולה מלא עם מאמן הקבוצה וההנהלה. תפקידי הוא להיות גורם מתווך ומסייע. הידע הרחב שיש לי בהנחיית קבוצות ובדינמיקה קבוצתית של בני נוער לאחר שנים של טיפול בבני נוער ובמורכבויות הרגשיות של גילאים צעירים- מסייעים לי לסייע לקבוצה ולמאמן לצעוד קדימה לעבר ההצלחה.

צרו קשר ונחשוב ביחד איך להצעיד את הקבוצה להצלחה

מוזמנים ליצור עימי קשר. יחד נבנה תכנית להתקדמות קבוצתית ולתנועה לעבר הצלחה.
לתיאום מפגש היכרות והרצאה קבוצתית: זיו 0525385880

פורסם בקטגוריה אימון מנטלי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *